Subscribe:

Ads 468x60px

" Setinggi mana pun kita di sanjung sekarang , belum tentu masa akan datang kita akan terus di sanjung . Jangan nak bangga dengan kehidupan sekarang kerana kita tak tahu apa yang akan berlaku masa akan datang . Jadi gunakan lah masa sekarang dengan sebaik nya supaya kita tak menyesal di kemudian hari . " -nanep

Followers

14 May 2011

hajat nak makan budu tak kesampaian !

HUH ! tatwu ape . . errr . . serabut gilaa kot . KPTM nampak nyaa 80% aku takk jadik pegi . . tapi yuran pengesahan aku dahh bank-in RM250 arituu . siap dahh fax kan dahh borang nye . . RM22 jugakk meng-fax tuu .

Silap laa aku takk tanya orang yang lebeh bepengalaman . . =='
Jadik nyaa macam ni laa . Nasib baek rugi seciput (walaupon dahh dekat RM400 aku belanja + bayaran proses nakk masuk KPTM) .... Laptop RM2000 lebey jugaa telah di-buy ... tapi laptop bolee di gunaa kan nanti . .

Abang aku cakap , dy dahh bincang dengan abang aku yang lagi satuu , mereka cakap kalau masuk KPTM tuu bolee tapi course yang aku amek ni memang merugikan ! YEKEE ? YE !

1-jarak :
KELANTAN tuu ! sangat dekat kan ?? errr . . .

2-course :
PRA-DIPLOMA SCIENCE BIOLOGY AND PHYSICS .. course yang takk menjamin untuk aku dapat sambung DIPLOMA .. course yang perlukan perfomance yang maintain untuk 1 sem (6bulan) , baru dapat sambung DIPLOMA (3tahun) ... tu pon kalau maintain pointer nyaa dan tadaa kantoi .

3-masaa :
kalau aku kantoi sem 1 , sambung lagi 1 sem . . . maknanyaa setahun laa aku kat sana ... tuu pon kalau OK ! kalau takk OK , balekk kampung semulaa laa . . errrr . . .

4-wang :
1 sem RM3000 lebey takk termasuk makan minum aku ! kalau sem 1 aku ade kantoi , kena tambah lagi 1 sem . . . dah berapaa ?? haa , kira sendirik .. dapat beli sebijik LC cash ! then , aku takk layak dapat pinjaman PTPTN mahupun MARA sebab aku PRA DIPLOMA lagi ... tunggu dah DIPLOMA baru dapat pinjam . . pale hotak dya ! .

Silap laa , patot nyee aku tanya orang yang dah pengalaman duluu . . tapi sebelom ni aku dah tanyaa BRADER TEBU (laky ciguu zaleha) , CIGUU JAJA , dan mereka mereka yang berpengalaman yang terlibat samada yang masih hidup atau dah meninggal . . . jawapan mereka GO ON !
pastuu dah ON ON ni , brader brader gua lakk cakap itu ini . . pastuu aku pikir , betol jugakk ek . . . errr , tengok la nanti camne . leave me alone !! HAHAHAA , . . . .. cewahh , poyo gilaa !

Bapak gua merangkap YB DUN KAMPUNG PISANG pulakk cakap , suruh aku masuk pom6 ! Aku kan dapat aliran sastera . dya suroh tukaa science ... HAH ! tanakk aku . . . . pasal duit KPTM tuu , kalau rugi sekarang tapee , jangan rugi nanti . . . "OK BOS !" ....

okee lah , time aku ber-blogging ni pon , aku tengah serabut . . so , korang paham ke takk paham ke lantak sama lu orang laa ! aku dah serabut macam serabut kelapa ni . . . rase macam nak pegi tingkatan tadika balekk je . . =="

No comments: