Subscribe:

Ads 468x60px

" Setinggi mana pun kita di sanjung sekarang , belum tentu masa akan datang kita akan terus di sanjung . Jangan nak bangga dengan kehidupan sekarang kerana kita tak tahu apa yang akan berlaku masa akan datang . Jadi gunakan lah masa sekarang dengan sebaik nya supaya kita tak menyesal di kemudian hari . " -nanep

Followers

05 December 2010

Kenapaa ? ??

Entah kenapa ek arini aku rasa laen macham jekk .

Sumer nya serba takk kena .

Petang tadi dalam kol 2 lebey , aku pegi beli baju .

Kat area sini sini jee .

Aku nak pilih baju punya lahh lama .

Dekat 1 jam jugak .

Pegi kedai first , pilih punya pilih .

Ada 1 yang aku berkenan , tapi harga cam seyal . RM35 .

Da habiss tawar menawar daa .

Then pegi kedai kedua , pon sama .

Ada yang aku berkenan , tapi harga cam seyal . RM45 .

Aku pegi pulakk kedai ketiga . Sebelah kedai yang kedua .

Last last beli tapi aku hampeh sebab harga baju tuh RM26 .

Tak sesemart yang aku pilih kat kedai first ngan kedua .

Haduihhh ! Dahh terbeli pulak tuh .

Redha jekk lahh . .

Then , petang tadi lepak lepak .

Sumer sebok dok citer pasal keje .

Aku da takk sabo sabo pulakk .

Jantong aku dup dap dup dap .

Tapi yang jadik masalahnye , kuadd ke aku nak keje nih ?

Pagi tadi aku tanye mak aku pon , dye ley cakap “kau kuadd ke nakk keje NEP ?”

Patah hati aku nak carik keje .

Aku ley terpikir pulakk rancangan abes SPM nanti .

Daa kusott . !

Sok da laa paper CHEMIST , then rabu BIOLOGY .

Nakk fokus camner law sik dok piker sal mende lain .

Maghrib punye citer lakk .

Cam biase lahh , aku pegi masjid an .

Then nga duduk duduk , datang sorang hamba Allah .

Dye salam aku . Duduk sebelah aku .

“Adik dok kat kawasan YongPeng ea ?”

“Aah .”

“Adik bolehh tolong pakcik takk ?”

“Tolong ape?”

“Lepas Isyak nanti tolong belikan pakcik nasik kat bawah , beli nasik letak kicap je pon takpe.”

“InsyaAllah lahh pakcik . Saya takk janji.”

“Tak janji ? Emm. Takpe lahh.”

Perbualan aku ngan pakcik tuh berhenti camtu je .

Pakcik tuh pegi duduk kat tempat lain .

Aku semayang 1 saf ngan pakcik tuh.

Tibe tibe dating agy sowang pakcik smayang sebelah kiri aku .

Tangan pakcik uh tak ley berfungsi .

Kesian .

Aku smayang tak khusuk sebab terpikir kan DUA owg pakcik nih.

Then, pas abes semayang jek , aku tros duduk saf kedua .

Makna nya aku undur ke belakang lahh .

Pakcik yang tangan dye tak berfungsi Tuh, nak bangon.

Kesian. Susaa dye nakk bangon .

Aku ley tengok ajee ..

Pakcik yang soh aku belikan nasik tadi tolong dye.

Aku ?? Juz see ? HUH. Knapa lahh aku tak tolong ?

Hadehh . . ….

Lepas tuh , aku salam pakcik tuh .

Teros aku blah . . Sambil bawak moto , aku sik terpikir jee .

*Aku bukan taknak tolong pakcik tuh beli makanan , tapi aku ley terpikir laen lak an .

Aku pikir dye ade niat pape ke , .

Takot jugakk aku .

Pikir pikir balekk , knape lahh aku tak tolong pakcik tuh . . . ?

Moral Value : ................... pikir kan lahh !

2 comments:

shi mie said...

pgjaran tOo nep..
pah ney tlOng la..
die kn Owg tua..
tlOng xslh pOn :) dpt phle..

NANEPnanenanena said...

yelerr .
aku cam dapat sumting aw .
hermm .
sengal aa aku . patot nye aku tolong an ,
wat pass is pass . .