Subscribe:

Ads 468x60px

" Setinggi mana pun kita di sanjung sekarang , belum tentu masa akan datang kita akan terus di sanjung . Jangan nak bangga dengan kehidupan sekarang kerana kita tak tahu apa yang akan berlaku masa akan datang . Jadi gunakan lah masa sekarang dengan sebaik nya supaya kita tak menyesal di kemudian hari . " -nanep

Followers

16 December 2010

cerita encikk MARRYBROWN !






aku tak nakk ah citer pengalaman first time aku kejee . segan aa . haha . em , tengok dan baca sajaa ape aku tuliss nie . hahaha .

3.30pm :
-temuduga MARRYBROWN
-aku pegi ngn P (kawan aku)
-P diterima bekerja , masuk petang nih
-aku , tunggu NYONYA TUA KREPOT (boss) call
-dalam hati aku memang mengharapkan 'tak diterimaa'

5.30pm :
-tengah lepak ngn mmbe aku , NYONYA TUA KREPOT call
-"OI , Lu masuk kija ini petang aaa , itu lu punya kawan saya call tak dapat"
-"Oritee boss" (adussss, asal aku lak kene keje nih..)
-aku tros balekk uma , mandi , salam makbapak aku (mintak restu) , then pegi keje

6.10pm :
-PUNCH CARD
-bemulaa lahh karier aku sbg ENCIK MARRYBROWN
-dengaa ABOY (assistant boss) berleter , sampai lantai aku mop 2 kali . sebab air liur yang keluar mencurah curah seperti air terjun GUNUNG LEDANG.
-cuci pinggan mangkok
-mop lantai
-sapu lantai
-lap meja
-amek order
-antaa order
-PELANGGAN 3 (amoi chantekk ! haha . . paham paham larr ! hahaha .)
-PELANGGAN 5 (seorang pakcik tua yang cam sial . "kat MARRYBROWN , pekeje nye memang lembap ea ?"..."Mane laa aku twu bodoo! Aku baru masuk keje 2 jam" detik hati aku. tak cakap ponn... hahaha)
-PELANGGAN 10 (sepasang suami isteri Cina. Bini dye pakai skirt paras bontot ajee . Peh wacakaplu, dah macam citer blue yg slalu aku tengok tu.. haha)

9.15pm :
-aku kene bagi pamplet MARRYBROWN kat orang ramai. Pehh ! Bengang abess ! Tepakse menebalkan muke yg sememang nya tak machoo nih depan awek dan macikk macikk . .
-kemas bahagian depan

10.30pm :
-masa yang ditunggu tunggu tiba
-Punch card pon buleyy salaa . Bengong aku nih . haha .
-BALIKKKKKKK !!
-perasaan paling aku sonok !

+ Woi MARRYBROWN ! aku esok cuti tau ! dan hari hari yang seterusnya . .
+ Aku INSAF !!
+ Segalaa titik peluh aku selama lebih 4 jam , aku derma kat kau lahh ! Ikhlas nie . .
+ Tak dapat gaji ponn takpe , asalkan aku takk jumpe kau lagi MARRYBROWN !
+ Ada sebab lain kenapa aku nak cuti selamanya dari bekerja dengan kau . . Takpe laa aku simpan aje . huhu .
+ Pape pon , aku dahh dapat sedikit sebanyak pengalaman
+ Ehh , bukan pengalaman tapi PENGAJARAN . . . hahahahaa . . .



No comments: