Subscribe:

Ads 468x60px

" Setinggi mana pun kita di sanjung sekarang , belum tentu masa akan datang kita akan terus di sanjung . Jangan nak bangga dengan kehidupan sekarang kerana kita tak tahu apa yang akan berlaku masa akan datang . Jadi gunakan lah masa sekarang dengan sebaik nya supaya kita tak menyesal di kemudian hari . " -nanep

Followers

06 August 2011

hidup .


dalam kehidupan ini , setiap manusia pasti melakukan kesilapan dan kesalahan . even tanpa manusia itu sedari . setiap gerak geri , tingkah laku , perbuatan mahupun percakapan kita , orang still memandang dan memerhati . dan dalam diam diam mungkin ada antara mereka yang memandang kita akan sakit hati dan tak puas hati dengan tindak tanduk kita . walhal apa yang kita lakukan telah sebati dalam kehidupan seharian kita .

sebanyak mana pun kita berhati hati , kita still akan TERbuat silap . seteliti teliti kita buat sesuatu kebaikan , terselit jugak kesilapan . tiada yang sempurna dalam dunia ini melainkan Maha Pencipta kita yang Esa !

bagi mereka yang matang dari dalaman , mereka akan menegur kita secara sopan sesopan sopan nya . mereka akan sentiasa cool dan relax dalam menegur kita . dan bagi mereka yang hanya matang dari pandangan luar belum tentu mereka akan matang di dalam . mereka pasti akan berasa hasad dengki yang membuak buak sehingga kita jatuh tersungkur di tangan mereka . even perkara itu hanya sekecil kuman . itu lah fitrah manusia .

kita yang rasa rasa belum cukup matang , jadilah diri kita sendiri . cari jalan kat mana kita nak cari cahaya yang boleh membuat kan kita berasa tenang . tak perlu lah dengan cara memberontak . kadang kadang tak boleh tengok kita hidup senang , pasti ada je point kesalahan . itu sekadar menambah kan dosa der !

akhir sekali , aku nak mintak ampun dan maaf lahh kalau selama aku hidup ni ada yang sakit hati dengan aku . bagi aku , aku dah buat yang terbaik . aku adalah aku . aku tak hipokrit , setakat nak tunjuk diri luaran aku matang . tapi hati aku tak matang mana pun . adat lah manusia memang tak sempurna . at least , tegur lahh aku kalau aku TERsilap langkah . TERsilap kata . aku nak jadi yang lebih baik dari sebelum ni . tapi aku sering dihasut dan digoda oleh bisikan Iblis yang telah berjanji dengan Tuhan akan membinasakan umat manusia hingga hari akhirat . segala teguran aku terima . dan segala kesulitan amatlah dikesali :)

sekian .

No comments: