Subscribe:

Ads 468x60px

" Setinggi mana pun kita di sanjung sekarang , belum tentu masa akan datang kita akan terus di sanjung . Jangan nak bangga dengan kehidupan sekarang kerana kita tak tahu apa yang akan berlaku masa akan datang . Jadi gunakan lah masa sekarang dengan sebaik nya supaya kita tak menyesal di kemudian hari . " -nanep

Followers

11 April 2011

diri sendiri . . .

Perasaan ni bagi aku banyak persoalan yang akan timbul . Persoalan yang mungkin terjawab atau mungkin takk terjawab .

Walaupon aku jenis agak pemalu , tapi sosial aku sangat ghairah . Aku sukaa kenal ramai orang . Ada tua , ada mudaa , ada laky , ada pompuan , ada yang alim , ada yang terejal mengalahkan setan , macam macam lahh . Dan aku sentiasa mengenalpasti personaliti merekaa . Aku perhati , dan hayati ape yang merekaa buat padaa usia mereka . Kenapaa ??? Sebab aku pasti sepasti pasti nya akan adaa generasi yang akan buat perkara sama seperti merekaa . . . kan ? kan ?

Dalam situasi sebegini , aku seperti pulau yang dikelilingi lautan . Pelbagai jenis ragam manusia aku jumpaa . Dan ini menimbulkan dilema kepadaa aku . Dilema yang memaksa diri aku untuk menunjukkan personaliti diri aku yang sebenaa . Tanpa meng-COPY sesape .

Jadi personaliti aku sentiasa berubah ikut situasi . Contoh , time aku campoo kawan yang terejal gilaa , aku akan seperti merekaa . Tapi , aku sentiasa meng-CONTROL diri aku supayaa tidakk menjerumuskan diri kepadaa negatif . Time aku campoo kawan yang baek baek , aku jugaa akan seperti merekaa .

Konklusinyaa , korang pandai pandai lahh mengaplikasikan diri korang supayaa sentiasa berubah ke jalan yang lebeyy baek dan lebeyy matang . Even korang susaa nak tinggal kan masa silam korang tuu . . :))

No comments: