Subscribe:

Ads 468x60px

" Setinggi mana pun kita di sanjung sekarang , belum tentu masa akan datang kita akan terus di sanjung . Jangan nak bangga dengan kehidupan sekarang kerana kita tak tahu apa yang akan berlaku masa akan datang . Jadi gunakan lah masa sekarang dengan sebaik nya supaya kita tak menyesal di kemudian hari . " -nanep

Followers

24 January 2011

orang dewan makan


lame daa tak update blog ni . kesian dye . huhu . im so busy lahh . then , tade mase utk update blog d sebab kan tempat keje aku yang jaoh dari uma . sementara tggu result kua , aku keje kat DEWAN MAKAN ASRAMA SMK DATO BENTARA DALAM . kat segamat . uma aku kat yong peng . huhu . 2 minggu sekali baru aku balek . takk cukup masa untuk aku update . minggu yang ketiga ni baru aku bawak lappy g sana . aku bosan gler , so aku bawak aa . brokben aku yang baya bulan bulan RM68 . tapeaa , da keje kok . makbapak aku takk kesaa . kurang sikit beban dyeowg nak baya itu , nak baya ini . kan , huhu .

nak story sikit aa pasal keje aku ni kan . ermm , minggu petama aku bagai seorang bodoo . haha . aku sebatang kara dari yong peng . aku senyap tanpa suara sebab aku takk kenal mereka mereka di sana . aku kenal ngan tukang masak , iaitu ABANG AMI and PAK LONG . dyeowg dahh besaa dahh. aku jek sepeti kanak kanak . haha . aku belaja potong buah , buat air . . huhu . keje aku simple je tapi agak memenatkan lahh disebabkan masa yang dikejar . pagi pagi kol 6 kene bangun dahh , buat sarapan pagi tapi aku juz tolong tolong aje . abang ami ngn pak long yang masak . then siap je dyeowg makan , aku kene kemas . mop lantai , besihkan meja , isi air , basuh cawan ,sapu lantai .
lebey kuang sampai kol 8 jugak aa . then kol 11 aku sambung keje balek sampai laa kol 3 . kadang kadang awal kol 2 . kadang kadang sampai kol4 . pehh , lepakk . then petang aku keje kol 5 sampai laa kol7 lebey . malam kol 10 aku sambung agy sampai kol 11 . . . . then , minggu minggu seterusnya aku mula berborak sama mereka . even ade yang kate aku sombong . heheheh . asrama tu ade laky ngan pompuan , so aku segan aa sikit nak tegoo . hahaha . sebel !

itu laa tugasan harian aku . aku pnye cuti juz time budak budak asrama balekk je . haha . kalau pon hari tu cuti umum ke am ke , aku tetap keje . bekhidmat untuk anak bangsa lahh kate kan . hahaha . erm , korang mesti kusut an , camne aku lehh sesat sampai segamat ? . haha . sebenanye aku pnye jiran offer kat aku . dye dapat tender kat skolaa tu . so , aku pon on jek laa . dok uma abes kan duit makbapak je , saket kan aty orang , bek aku keje . bedikari sorang . huhu . duit pon masyuukkk ! hahaa .




No comments: